Underbart men AJ

Hejsan bloggen!
 

Har varit en underbar dag men AJ, berättar om det senare i inlägget.
 
Idag:
Idag vaknade jag då och då, men gick upp 14.00. Mamma gjorde frukost åt mig.
Shanja hade letat efter mig sa mamma så jag gick ut och letade efter henne.
Calle sa att hon och Elvira var hos Jeanette. Så gick dit men ingen var hemma.
När jag gick hemåt så träffade jag på Yohanna och Valencia. Yohanna sa att
dem var i Sandviken. Så gick hem. När jag kom till porten så öppnade mamma
fönstret och sa att Patricia hade varit där så gick till henne men hennes mamma
sa att Patricia var ute och letade efter mig så var tvungen att leta henne istället, haha.
Träffade på henne och Shanja. Vi följde med Yohanna till affären. Jag fick tuggummi
av han i affären, alltså automat tuggummi. Vi gick till våran gård. Hade roligt.
Men vi gick hem till varsitt. Jag åt en jätte god tjock, stark korv. Mums!
Sen gick jag ut till Elvira och Shanja. Där kom vi överens att vi skulle till affären.
Jag gick hem och hämtade panten och plånboken. När vi kom till affären så pantade
Elvira och Shanja medans jag gick in. Jag köpte en varsin glass till oss och en
liten flaska Coca Cola som det stod Johanna på. Hihi snällt! När vi skulle till
kassan så skrek Elvira: "Vi får en vatten balong!".
Jag och Shanja fattade ingenting. Men då såg vi en stor, hög pappers kartong där
det stod att om man köpte tre glassar så fick man en vatten balong.
Men den var ganska liten...
När vi kom till kassan:
Han i kassan: "Varför köpte ni inte en läsk med mitt namn på?".
Shanja: "Det finns ingen med ett arab namn".
HAHAHA garvade ihjäl mig.
När vi kom ut så skulle jag blåsa upp vatten balongen men det gick inte...
Men Elvira kunde, haha... Mobbad.
Vi kastade den till varandra medans vi åt glass och drack läsk.
Vi hjulade och stod på händerna, haha.
Vi köpte melon igen, haha. Vi gick upp till Jeanette och åt den.
Sen cyklade vi runt min gård.
Då träffade vi på Shanjas pappa, hon var tvungen att gå upp och äta. Så jag och
Elvira följde med. Jag och Elvira spelade fyra i rad, hon vann såklart...
Var lite hungrig så fick sushi av Shanjas farmor! Hon kommer från Thailand.
Sen gick vi ut och cyklade. Shanja skjutsade mig medans Elvira cyklade själv på
antaglien Shirins eller Yasmines cykel. Jag är jätte dålig på att cykla så Shanja var
tvungen att skjutsa mig. Men jag provade att skjutsa henne. Gissa vad som hände? 
Jag cyklade in i tegel väggen och skrapade upp mitt finger... Det menade jag med AJ!
Så vi cyklade hem till Yohanna och frågade efter plåster men hon hade inte...
Så vi cyklade till Tom och frågade efter plåster men Natalie hade använt upp alla...
Så vi cyklade hem till Jeanette och hon hade, JA!
Vi var där en stund och åt salta pinnar, i alla fall jag. Haha.
Gick hem och tog medicin.
Nu sitter jag här och bloggar. Roligt va? HAHA. Skratta nu. SKRATTA BARN!
Blev skadad av olyckan...
 
Puss!
 
Ps: Glömde självklart mobilen idag... Alltså tog inte med den ut. MÅSTE göra det imorgon! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback