✿Midsommar✿

Hejsan bloggen!
 

Tänkte uppdatera midsommaren:
 
Mamma väckte mig runt 11.00 för då hämtade Malin och Johan mig.
Vi åkte till våran sommarstuga som ligger i Söderhamn.
Det är min farfars och styv farmors stuga.
Vi kallar dem Faffa och Lalla.
Faffa för att Malin inte kunde säga farfar när hon var liten.
Lalla för att hon inte kunde säga Alva.
När vi kom dit var dem där och pappa och Ylva.
Vi hämtade upp min farbror Gunnar också.
När vi kom dit så satt dem vid havet.
Vi åt smörgåstårta, mums!
Sen hade vi lite roligt, eller mycket roligt då, haha.
Jag, pappa, Malin och Johan åkte båt till någon strand och
klättrade upp för ett berg, haha! Men det var så häftigt!
När vi kom fram så ville jag och Malin göra midsommar kransar.
Så jag, Malin och Pappa gick och plockade blommor vid skogen.
Fanns så vackra och det var en lila blomma som doftade så underbart!
När vi kom hem till stugan så gjorde jag, Malin och Ylva kransarna.
Dem blev jätte snygga!
Det blev mat efter.
Åååh så gott! Lalla gör världens godaste mat!
Mot kvällen spelade jag, Malin och Johan vänd tia. 
Johan sa att jag och Malin fuskade... Men vi gjorde fel... Inte med flit!
"Syskonen Sondell". DISS!
Jag, Malin och Johan sov i lillstugan. Skönt!
Vaknade vid 11.00. Gick upp och gjorde macka och oboy!
Sen så spelade jag, Malin och Johan kubb.
Först spelade jag och Malin mot Johan, men han vann...
Ni skulle se mig, jag slog ner tre kubor på raken!
Jag vann ensam mot Malin och Johan!
Super Anna!
Johan vågade inte spela mot mig nå mer för tydligen var jag för vass!
Vi åt senare, jag åt rester sedan dagen innan.
Efter maten fick jag glass av Lalla, mums!
Då åkte jag, Ylva och Gunnar hem.
Ylva skjutsade hem mig.
Kom äntligen hem!
Men hade ju jätte roligt i stugan!
 
Puss!
 
 
1. Jag och Malin med våra midsommar kransar
2. Jag i båten
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback