BIPOLÄR

Det var en anonym som frågade vad Bipolär Syndrom var. Så tänkte skriva lite om min svåra sjukdom.
 
 
Dem som har Bipolär Syndrom är manodepressiv. Det betyder att dem byter humör hela tiden.
Om jag är med en kompis kan det se ut såhär:
Gud vad ditt hår är fint! (vanlig och trevlig, OMG DITT HÅR ÄR SÅÅÅ SEXIGT! (hyper). Skoja, jag bara låtsadet, bitch.(elak).Förlåt...(blir ledsen). Byter på en gång! Så har förlorat jätte många kompisar... Och sjukdomen är top tio svårades sjukdomar i hela världen. Det sämsta är att när jag blir arg (Bipolär Syndrom påminner om ADHD, men bara med humöret och när man är hyper). Hur som helst, när jag blir arg så blir jag hundra gånger så arg än när jag blir arg med min ADHD. Jag blir jätte arg och väldigt aggressiv och kan göra illa folk. Jag har ju tyvärr gjort illa folk... Då menar jag inte att jag har slagit ner en person, utan att jag har slagit lättare och m.m. Dem som har Bipolär Syndrom känner sig utanför, speciellt jag. Jag tänker och tror att folk hatar mig. Vissa säger att det är inte sant men andra säger att det är lite sant p.g.a hur jag har behandlat andra. Vad kan jag skriva mer? Jag kan bli ledsen för inget, jag kan bara bli deppresiv bara sådär. Bryter ner plötsligt och blir så förvånad av det... Jag kan plötsligt bli hyper. Kan sitta i sängen och plötsligt börja hoppa upp och sjunga och göra bort mig. Jag skäms inte att var skämmig. Kan bli arg och aggressiv för inget. Kan stå i mitt rum och plötsligt bli arg och slå sönder min spegel eller skrika och dra mig i håret. Det är faktiskt att jag känner mig säkrast hos mina djur, speciellt min hund. Jag föredrar djur mer än människor. Barn gillar jag också, dem är jag hellre än med mina äldra kompisar, vet ej? Men så är min sjukdom... Dem säger att min ADHD kommer försvinna men inte Bipolär Syndrom. Det folk tycker om mig som är p.g.a sjukdomen är att jag pratar hela tiden för sjukdomen gör mig rastlös och jag är det hela tiden men tyvärr gör det att jag får sömn problem... Dem med denna sjukdom gör många misstag. För om vi mår dåligt så kan vi få för oss att problemet slutar om vi knarkar, har sex m.m. Jag rökte mycket och jag blev gravid. När jag pratar med någon kan jag förlora allt prat och missförstå allt personen säger och om jag pratar så pratar jag väldigt fort och sluddra. Men jag blir ju också väldigt kärvänliga som vissa inte tror på, men jag blir det. Något som är väldigt intressant och bra med sjukdomen är att dem som har sjukdrom är väldigt kreativ. Jag älskar att skriva! Gillar att rita ibland! Det är många konstnärer som har haft någon form av Bipolär Syndrom. Något hemskt om sjukdomen är att apriven går upp och ner. Ena dagen äter jag inget alls men dagen efter äter jag massvis av mat. Min vikt har gått upp och ner. Har haft ätstörningar, vägde 48 kg, man såg också mina ben, alltså skelett, men inte mycket. Men plötsligt gick jag upp till 60 kg. Har sömnvanor. Ena dagen somnar jag tidigt men dagen efter är jag uppe sent. Det var en period som jag var var uppe till 4 på natten varje dag. Och självklart koncetrationssvårigheter... Är väldigt stressad, vilket är jätte svårt... Hur jag tar hand om det om jag vill bli lugn är att läsa. Jag kan massa mer om Bipolär Syndrom, men vill inte att inlägget ska bli lör långt! Där fick du och ni alla andra veta om Bipolär Syndrom.
 
Puss!
 
 
Ps: Lägger ut bilder om detta senare, eller någon annan dag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback