Julafton

Hejsan bloggen!
 
God jul för idag är det julafton! Men ni vet nog det för klockan är 21.50 ungefär...
 
Idag:
 
Idag så vaknade jag av att Blozzom kom och vi bytte julklappar. Jag fick ett målar block med färg pennor. Man kan sudda ut färgen från färg pennorna på blocket med vatten så det ser sådär coolt ut! Tack så himla mycket! Av mig fick hon tre örhängen och ett jätte glittrigt nagellack! Jag blev avundssjuk på nagellacket, haha!
Sen när hon gick så duschade jag så jag skulle bli ren och fin tills vi åkte till Faffa och Lalla.
När jag hade duschat klart så åt jag tomte gröt. Sen blåste mamma mitt hår medan jag sminkade mig,
Det blev concealer, bb-kräm, puder, rouge, mörk grå och vit ögonskugga, mascara och rött läppglans! Tjusig! Mina kläder blev en grå silvrig tröja och på magen var det grå silvriga paljetter. En svart kjol med strumpbyxor. Ni vet dem som är jätte tunna. Jag hade mina kilklackar till!.
Sen åkte jag, Malin och hennes pojkvän till pappa för jag skulle ge min  styvmamma min julklapp för hon skulle inte med till Faffa och Lalla. Hon fick en vit, jätte skön filt. Hon blev jätte glad!
Senare efter åkte jag, Malin, hennes pojkvän och pappa till Faffa och Lalla. Vi åt jätte mycket mat! Jag höll seriöst på att spy! Vi kollade på Kalle Ankas Julafton. Men det är inte lika roligt nu... För dem har tagit bort "Mama!". Folk tyckte det var rasistiskt. Bara för dockan var svart? Så ledsen för det för det var min favorit... Om jag får välja nu så är det nog när Kalle Anka, Musse Pigg och Lång Ben. När Kalle Anka badar men har en handduk på sig och fåglar kommer in och då tar Kalle Anka en handduk runt sig, haha! Vad har han att gömma?! Kan du vissla Johanna? Lätt den bästa svenska filmen genom tiderna! När Bertil och Ulf är på ålderårshemmet för att hitta en morfar till Bertil. Dem öppnar dörrar för att hitta en perfekt morfar åt Bertil. Ulf: "Nä, han är för tjock.". HAHA! Åh så skön unge!
Efter filmen så öppnade vi julklapparna jag lägger ut dem senare. Men jag gav:
 
Mamma: Body Lotion och dusch kräm som var skrubb.
Malin: Bodylotion som var en jul special så den var jätte söt med en tofs på och hon fick en Body Spray också.
Stefan: En chokladask, men det var en dyr chokladask!
Pappa: En kaffe kopp och man fick te på köpet! Det är en jätte stor kopp så man kan äta soppa i den! Pappa sa att han skulle i alla fall göra det! Och en cykel väska! Den var också från Malin och Johan!
Faffa och Lalla: Indiskt te. Det luktade så himla gott! Måste köpa det teet senare!
Sebastian: En mössa som han alltid velat ha!
Sessan: En leksak. Svårt att beskriva hur den ser ut.
Silje: Ett ben men den ser ut som en sko. Ni vet?
Denniz: Två gnag stångar.
 
Kommer inte på nå mer?
 
Men nu ska jag nog sova? Så trött! Efter all mat, mitt hyper! Och massa mer. Ni vet hur man är på julafton!
 
Puss!
 
Ps: Jag lägger ut sen vad jag fick vilket jag älskade!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback