Svar!

Jag fick en fråga av en läsare varför jag gillar Eric Harris och Dylan Klebold och vad jag tycker om händelsen. Såklart är det ju hemskt... Men jag gillar dem för jag tycker så synd om dem... Hur dem mådde, dem var ju mobbad och varför vet jag inte! Både hade bipolär syndrom vilket är en sjukdom då man är oerhört aggressiv och gillar våld. Dem mådde ju psykiskt med och fick mediciner för det men det funkade tydligen inte. Jag älskar dem kan man säga, ibland har jag samma tankar som dem för jag har själv bipolär syndrom! Men händelsen är ju inte så älskad då... Det var ju vad jag tror den största skol skjutningen i Amerikas historia! Eric Harris var den våldsammaste av dem. I hans dagbok och i andra häften så skrev han bara om död och våld. Han skrev också nazistiska saker medans Dylan skrev om sin kärlek till en tjej han älskade så mycket! Sen till händelsen så dödade dem mest i biblioteket. Dem dödade två utanför med. Något som var känt var att Eric frågade en tjej om hon trodde på Gud och hon svarade "ja" då sköt han henne i ansiktet och hon dog. Men vissa säger att det inte är sant så jag är inte helt säker på det. Men en sak som är sant är att en lärare som hette Dave Sanders hjälpte jätte många elever att överleva men han blev skjuten och blödde till döds. Många hedrar honom eller nog alla där! Dem sköt en kille för han var svart och en för han hade glasögon. Det var i biblioteket och en lärare satt där med under en bänk ensam och hon petade med 911 och samtalet finns över hela youtube om ni vill höra. Man hör även Eric och Dylan i bakgrunden av samtalet. Man hör Eric säga "get up!" och skjuter. Sen Dylan säga "hey boy!". Man hör även dem säga "hohoho". Något jag undrar är varför dem bara sköt några i biblioteket och inte alla? Ena tjejen som dog som blev skjuten utanför skolan hade en bror och han var i biblioteket och han hade en vit kepa det betydde sport fånar och Eric och Dylan hatade dem för många av dem mobbade dem så dem sa att alla med vita kepor skulle ställa sig upp men självklart gjorde inget det. Brorsan som hade en där tog av sig den och gömde den under tröjan och låtsade att vara död han blev inte skjuten men en av laget som var en sport fåne sköt dem. Det var en kille som blev skjuten två gånger i huvudet, benen och andra ställen med tror jag men han överlevde. Sen gick killarna ut då skulle killen som blev skjuten så många gånger gå till ena fönstret där och försöka få poliserna m.m att se honom. Men han kunde ju inte gå så han drog och gled sig mot fönstret och drog upp sig och han fick poliserna att se honom så dem hjälpte honom. Sist tog Eric och Dylan självmord och sköt sig i huvudet. Jag hittade detta 2007/2008 men tyckte det var hemskt först men sen när jag hittade det igen 2010 blev jag verkligen insatt och började gilla killarna! Många tycker jag är galen för att jag gillar dem men det skiter jag i för jag får gilla vilken/vilka jag vill!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för svaret!

Jag tycker att det verkligen var hemsk, allt av det som hände. Tycker synd om de som gick bort den dagen, dom som blev skadade. Men jag tycker faktiskt också att det var synd om eric och dylan också.. dom måste ha haft det otroligt svårt och tufft. Kan inte äns komma på tanken hur dom kände.



Men en sak som jag aldrig fattar...var det i deras "plan" att slutligen ta livet av sig? Eller var det för att bomberna i matsalen aldrig fungerade..?

2012-04-22 @ 20:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback