En hemlös man tar hand om och hjälper en hund. Värker i mitt hjärta när ser bilden. Hur hunden ligger och sover i famnen och hur sjuk den kanske är. Såklart älskar man den hemlösa med. Nästan så att man börjar grina för hur vackert det ser ut, bör självklart röstas till årets bild! Tycker så synd om hemlösa, hur dem inte får leva som vårat liv. Vi tänker på allt äcklig mat vi får och att vi inte får äta vad vi vill, tänk på dem hemlösa. Dem skulle äta vad som hellst, för dem är hungriga! Dem behöver mat och kärlek! Jag ger min kärlek till dem, att se dem sitta ute själv, ute där dem bor, alldeles själv och bland all kyla. Hemlösa djur, som nu hunden behöver precis samma. Det är inte bara om hemlösa människor. Djur är lika värda som oss. Dem behöver också mat och kärlek. Mat att leva över, kärlek att få känna. Jag har en hund hemma. Att ta hand om henne är det bästa jag gjort och jag skulle offra allt för henne! Att bara tänka på hur hon skulle få känna all dess smärta värker i hjärtat. Hundar lever inte så länge och att få dem att lida är hemskt, dem ska få ett underbart liv att leva för. Om jag vann en miljon kronor skulle jag definitivt ge halva summan till hund hem. Nu babblar jag bara på, men jag offrar min tid för detta och hoppas ni gör desamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback