Spöken?

Hejsan bloggen!

Tänkte på en sak: tror ni på spöken? Eller andar, hur man än säger? För jag känner på mig att det händer lite saker här & där. Eller bara tror jag det. Förr trodde jag inte på det. För liksom en person dör och då åker dens själ ut som spökte eller sånt? Dem säger att dem inte är elaka, vilket jag hoppas... åååh är så rädd! Alltså jag är seriöst- Jag kan inte vara ensam hemma på kvällen... Och en annan sak jag läste om var demoner. För har ju kollat på alla Paranormal Activity filmer. Så sökte på det och dem finns tydligen, enligt Google. Haha. Men seriöst. Och det stod att dem dras speciellt till dem som tar mediciner, t.ex lugnande stod det. Jag tar ju en del lugnande, haha inte ens en del? Tar också Epilepsi och Bipolär medicin. OCH en som bor på våran gård säger att det spökar hos henne, tror det var en kvinna. Så hon ringde Det Okända. Ni vet programmet va? Och då sa han som tar bort andarna att Kuppbolsvägen var en känd plats där det spökade, yey! Men det har hänt en del hos mig, i mitt rum. Men kommer bara ihåg vissa saker:

- Vaknade en natt att det såg ut som en man som såg ut som en jude, haha. Nä men han hade en hög hatt och en långt svart kappa, men man såg inte ansiktet. Och han var lång och det kändes som han kastade en kudde på mig. När jag vaknade kände jag en puff, eller puff, att något kastades på mig. Eller så halv sov jag så det kändes bara så, men det kändes äkta, för jag kommer ihåg det.

- Silje kollar alltid på samma ställe på min vägg. Inte på andra ställen. Det sägs ju att djur kan se spöken.

- En gång när jag satt vid datan och lyssnade på musik hördes det något så jag vände mig om och där stod min leksaks hund som jag hade när jag var liten skälla. Det kan ju inte börja skälla av sig själv som mamma sa, hahaha?

- Dörren stängdes hårt och snabbt, dörren till mitt rum. Jag trodde såklart att det var vinden. Men jag kollade runt och inga av fönstren som finns i vår lägenhet var öppna, alla var stängda. Jag gick aldrig in i mitt rum igen den dagen.

- Jag satt vid datan i mörkret på kvällen, inte för länge sen. Och det såg ut som en man, eller kille gick förbi mig med en grå munkjacka.

- Min säng vibbrerades, kändes det som, så f.o.m nu har jag mina ben uppe på sängen, haha.

- Det kändes som någon satte sig bredvid mig... Stefan har t.o.m sagt att det har hänt honom en gång med när han låg i sängen i vardagsrummet...

- En låda som stod helt stilla på mitt bord ramla plötsligt ner på golvet. Det kan absolut inte vara vinden, den är gjort av något hård, kommer inte ihåg, haha.

- Jag knäppte kort på mig själv och det såg ut som ett ansikte i bakrunden. Först såg det ut som en fot men sen kom jag ihåg att jag låg inte på det sättet!

Det är vad jag kommer ihåg. Hoppas inget händer ikväll. Kanske låter konstigt detta jag skriver, men jag tror nog att någon som läser detta har kännt samma och det har hänt hos den med :) Skriv gärna då, är som i helvettet rädd!

Puss!



Jag vet, det ser ut som en fot, men det är inte en , inte min i alla fall :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men gud vad läskigt :o

2011-11-26 @ 19:13:28
URL: http://jenhansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback