ABORTEN

Det var en som kommenterade tidigare att hon/han undrade varför jag gjorde abort. Så tänkte skriva hela historien nu:



Det allt började en kväll i början var februari, jag hade jätte tråkigt och höll på att skriva med en kill kompis på msn eller om det var via sms. Han frågade om jag ville komma till honom, han bor inte långt borta. Först tvekade jag men tillslut så gick jag och mötte honom, vi gick hem till honom och kollade på film, det ledde till, ja ni vet nog? Och vi var ju så smarta att vi inte använde kondom...
Jag sov över där, på morgonen stack jag hem. Jag märkte ingeting att jag var gravid, eller jag märkte att jag inte hade fått mens på en månad, men jag trodde att jg hade haft den men hade glömt bort det. Sen märkte jag att jag inte kunde äta alls och mensen kom aldrig så jag och Elin åkte ner på stan för att komma till Ungdoms Mottagningen (?). Vi satt i väntrummet och väntade tills det var min tur, tillslut kom en kvinna och sa att vi skulle komma in på hennes kontor, något liknade. Hon frågade vad jag ville och jag berättade att jag trodde att jag var gravid, så hon gav mig en mugg som jag fick kissa i, gick in på toan och gjorde det. Jag gav den till henne sen och vi fick vänta utanför. Sen efter fem minuter drygt kom hon igen och sa att vi skulle komma in till henne. Vi satte oss och hon berättade då att testet visade positivt. Jag blev helt chockad, men det första jag sa var: "en liten Dennis", har alltid velat att min son skulle heta så. När vi gick ifrån där så träffade vi Matilda och Maja, vi gick till Nian och kollade på bebis kläder för jag trodde verkligen att jag skulle behålla barnet. Senare såg jag mamma och Emelie där och jag som var så smart gick till mamma och berättade att jag var gravid, då höll hon på att skrika på mig att jag skulle göra abort, blev jätte ledsen då...
Men jag och Elintänkte positivt hela tiden, jag rökte inget och drack aldrig. Men jag fick prata med BUP och SOC. Jag har ju ADHD så dem sa att dem som har det har det hänt att dem blir förbannade och slåt barnet, vad fan menade dem med det, tror dem helt seriöst att jag skulle göra våld på mitt eget barn, jävla horungar!
Jag fick besöka sjukhuset m.m. Men tillslut blev det abort. Några anledningar för det:

- Skulle förstöra mitt liv
- Hade druckit jätte mycket under graviditeten. Hade druckit hembränt, en halv liter vodka, öl, cider, whisky, m.m
- Rökt jätte mycket
- Tar medicin och tydligen är det farligt att ta när man är gravid.

Ja, nu fick ni reda på det!





Var i nionde veckan, men magen växte inte mycket!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej alltså jag tycker du har gjort rätt när man är ung tycker man att abort är inte alls bra alternativ men när man är ung så en bebis är en stor ansvar och om man behåller gravidtieten så kan man förstöra sitt liv hahaha

2011-08-04 @ 00:00:58
URL: http://liljmarce94.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback