Igår/idag

Hejsan bloggen!

Sorry att jag inte skrev om gårdagen. Så tänkte skriva om igår och idag.
 
Igår: 
Vaknade vid någon tid vid 12.00. Gjorde frukost som alltid är oboy och hårdbröd med bara smör, så gott!
Jag och mamma gick till affären. Fick en stor Pepsi Max och en glass, tror det var allt?
När jag kom hem tog jag det lugnt sen ville jag till Röda Korset. Men då såg jag Shanja, Shirin och Yasmine. Så gick ut till dem. Yohanna, Calle, Valencia och två till var och grillade så jag gick dit. Senare var Shanja tvungen att gå på toa, så jag och hon gick till Yohanna. Vi undrade om Elvria var här, kanske hos Jeanette så vi två gick dit, men bara Jeanettes kompis var där. Så vi gick hem till mig och hämtade min plånbok. Jag köpte en Twister och Päron Soda till mig och en Piggelin och en Päron Soda till Shanja. När jag hade betalat så satte vi oss vid affären och då kom en kille in.
Shanja: "Fett ful."
Jag: "HAHA vad taskig du är...".
Han i kassan: "Jag ska säga det till honom." *ler*
När killen kommer till kassan så sa han:
"Dem pratar om dig".
Så Shanja kastar sig bakom disken.
Vi gick ut och åt glassen och drack läsken på gräsmattan vid affären.
Då kom killen ut och sa något att han redan hade flickvän. Vi började garva sönder oss...
När jag hade ätit upp glassen så ville jag ha en till, haha. Så gick in i affären och köpte en till.
När jag kom ut så kastade vi små stenar på varandras läskar för vi ville se vem som kastade på varandras först.
Sen tog Shanja upp en fimp men jag tog den och kasta iväg den och då ramla den in i Shanjas läsk. HAHA. Jag skrattade ihjäl mig medans hon blev jätte arg! Jag var tvungen att köpa en ny till henne. Så gjorde det men hon drack den knappt... Lurade mig. Sen såg vi Jeanette med Elvira så vi gick dit. Jag, Shanja och Elvira gick hem till Yohanna och då var vi tvungen att gå till Katja och bära kuddarna till soffan Yohanna ska få av Katja. Blä vad tungt. Sen så var vi bara på gården. Senare mot kvällen kom Patricia ut! Gick in vid 21.00 kanske?
 
Idag: 
Vaknade vid 12.00? Åt frukost medans jag kollade på datan. Somnade om. Vaknade vid 15.00 av att Elvira kom. Hon, jag och Shanja var tvungen att cykla till Willy's för att Elvira hade tappat sin mobil på vägen. Elvira cyklade på antingen Shirins eller Yasmines cykel medans jag skjutsade Shanja på Yohannas cykel. Det tog en tid. Vi
åkte på massa mördar sniglar eller vad dem kallas? Men vi hittade inte mobilen. Så vi gick in på Willy's och köpte en Festis och tre påsar var. Jag och Elvira tog ostkrokar och Shanja chips. När vi gick ut till cyklarna så var en jätte söt liten fågel där som ville ha våra snacks så vi kastade ostkrokar och chips till den, men då kände fiskmåsarna och fåglar som ser ut som fiskmåsar fast med svart huvud att vi kastade snacks så dem attackerade oss, det var jätte läskigt! Så vi cyklade fort hem. Jag är ju tyngre än Shanja så när hon skjutsade mig så åkte vi ner i diket, HAHA! När vi kom hem hämtade vi Yohannas tvätt. Vi tre gick till Shanja när hon skulle äta så kollade vi på något program. Sen var vi ute i lekparken med Valencia och hon lekte död när hon gungade, HAHA! Vi fyra gick till affären. Hon fick en krona av Elvira men hon tappade självklart bort den... Elvira köpte en glass, godis till Valencia och Shanja köpte en glass. Vi köpte eller Elvira. Hon köpte en jätte stor vattenmelon men tappade den så den sprack HAHA. Jag gick hem och åt pizza medans dem gick till Jeanette. När jag hade ätit klart gick jag till Jeanette. Kom på nu att vi köpte melonen då inte innan, haha. Jeanette fick skära den men skar inte i bitar utan den blev halv så Elvira åt med sked och jag och Shanja med varsin gaffel. Det var jätte gott! Adrian (Jeanettes son) kom ut. Han har världens damp. Hon knuffa oss och skrek jätte högt... Han kastade sin leksaks pistol i vattnet vid en liten brygga där. När vi tog upp den åt han så kasta han tillbaks, alltså... Vi gjorde allt möjligt. Senare så gick vi till min och Shanjas gård och hade roligt. Gick hem sen. Ska vara med tjejerna imorgon också! 
 
Puss!
 
Ps: Synd att jag inte hade med mig mobilen annars hade jag kunnat tagit kort... Tar med den imorgon! Promise!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback