Dag 11 - Hur du sminkar dig

Jag orkar inte lägga ut bilder, sorry men skriver istället:

1. Sätter på concealer under ögonen, i ögonvrån, på sidorna av näsan och på finnar om jag då har det men väldigt sällan!

2. Sätter på foundation på hela ansiktet och lite under käkarna annars blir det en rand, inte snyggt!

3. Pudrar med solpuder över hela ansiktet och ibland så tar jag mycket puder på borsten så jag får en mörkare färg som jag sen pudrar så det blir rouge!

4. Sätter concealer på ögonlocken, över hela!

5. Sätter vit ögonskugga över hela ögonlocken. Varför jag tog concealer på ögonlocken är för sen när man sättet på ögonskugga så sätter det fast!

6. Sätter mörkbrun på halva ögonlocken långt ut och sen tar jag skugg penseln och skuggar den vita och mörkbruna ögonskuggorna.

7. Sen tar jag en smal, lite hård sne borste. Jag tar svart ögonskugga och sen drar jag ett sträck längst närmast fransraden högst upp. Ibland gör jag en vinge med! Tar svart ögonskugga vid undre fransraden.

8. Sen mascara!

Klart! Ibland läppglans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback