Om min graviditet / abort

 
Tänkte nu skriva om min graviditet och min abort för en av mina läsare vill det så enjoy:
 
 
Jag blev gravid i Februari 2010, jag fick reda på det i Mars. Jag hade ingen aning att jag var det innan jag gjorde testet på um (ungdoms motagningen). Jag hade inte min mens, kunde knappt äta och mådde lätt illa ibland. Men jag trodde bara att min mens var försenad, att jag inte kunde äta för min mens kanske skulle komma och att jag mådde illa för det? Men då en dag så sa min kompis som jag alltid var med då Elin "du kanske är gravid?". Vi skrattade för hon skojade ju bara. Men på kvällen när jag var ensam i mitt rum tänkte jag igenom det och insåg då att det kanske inte var ett skämt, jag kanske var gravid? Så jag sa det till Elin och vi gick till um. Vi väntade i väntrummet tills vi gick fram till en kvinna som jobbade där och sa att jag ville göra ett graviditets test. Så hon gav mig en liten mugg. Jag gick in till toan, själv och kissade i muggen, sen gav jag den till kvinnan. Vi satte oss vid hennes rum. Efter ungeför fem minuter så kom hon tillbaks och sa att vi skulle följa med henne till rummet. Jag satte mig mittemot henne och Elin vid sidan. Då sa hon det... "Testet visade positivt, du är gravid". Jag blev chokad, ledsen men ändå glad. För jag tänkte aldrig abort. Vi gick ut från um till Nian. gallerian. Vi träffade på min mamma där och jag sade det till henne och hon sa att jag skulle göra ett abort, jag sa att jag ville föda det och gick i väg. Vi gick till afärren där och köpte apelsin juice. Vi träffade på två kompisar. Vi fyra åkte upp till parkeringen och satt där och pratade om det, jag började grina. Dem bara kollade på mig och fattade inget. Sen gick vi mot bowlingen och jag ringde min syster och sa det till henne, hon var faktiskt den första jag berättade till innan jag träffade mamma. När vi gick in till bowlingen så träffade vi på kompisar och berättade det. Vissa sa att jag skulle behålla det om jag ville och vissa sa att jag skulle göra abort för jag var bara 15 år, 14 när jag blev gravid! Hur det kändes var olika. Jag blev glad för jag var gravid, barn var det bästa som finns (tycker jag än!), och jag ville verkligen behålla den för jag tyckte jag var redo men det var jag verkligen inte... Det dåliga var att jag var så ung och att mamma var så arg på mig, min mamma betydde mest för mig men då så skrek hon åt mig och allt möjligt! Jag kollade t.o.m på vagnar och spjälsängar med en kompis. Jag vet inte riktigt hur länge jag var gravid! Min mamma var ju som sagt arg , men tror hon inte menade det hon var bara rädd att jag skulle förstöra mitt liv, min pappa stod på min sida men ville förstårs att jag skulle göra abort, man kommer mer överens med sin pappa tycker jag, min stora syster stod också på min sida, hon är alltid glad aldrig arg på mig faktiskt, så hon fick mig att bli glad och min mormor var jätte stöttande, hon kom till oss och pratade med mig och jag började gråta, min låtsas pappa var jätte stöttande med! Han skrev till mig den dagen jag fick reda på att jag var gravid att jag kunde prata med han!  Även fast jag var gravid så drack och rökte jag. En dag åkte vi till sjukhuset. Jag och mamma pratade med en kvinna om mig. Sen fick jag lägga mig på dem där som brukar vara i rummet med papper över om ni fattar? Och då sa hon att hon skulle titta inne i min, ja ni vet nog. För sen se det genom den dära apparaten om ni fattar? Men jag ville verkligen inte det, skämigt ju?! Så jag sprang ut ur rummet och skrek och sparkade på saker. Doktorer och sjuksköterskorna blev helt förvånad och oroliga så mamma sa att jag hade ADHD. Så kvinnan tittade genom magen. Ni vet man tar gelé på magen sen rör med en stav. Då såg jag mitt barn. Jag grät floder, har inte gråtit så mycket någonsin! Dagen jag gjorde abort gick jag upp jätte tidigt och duschade. Sen skjutsade pappa mig och mamma till sjukhuset. Jag fick ta av mig alla kläder och ha på mig en sån där nästan klänning liknande på mig. Jag låg på en säng. Dem körde mig till ett rum. Där inne var kvinnor, dem var jätte snälla och log. Jag fick gas som dövde mig, ni vet så man somnar liknande? Jag vaknade sen utanför rummet där mamma och en kvinna stod. Mamma var jätte glad, Jag var också lycklig för jag kunde leva ett riktigt tonårs liv nu! Jag blev kissnödig så jag gick till toan. När jag skulle kissa såg jag att jag hade en jätte stor binda på mig den gick upp till magen och till nästan mitten av min rygg och jag hade blödigt nå otroligt! Sen skjutsade pappa mig och mamma hem. Jag och mamma myste och allt blev som vanligt igen! Jag ångrar mig verkligen inte! Jag skulle få ta hand om ett barn när jag bara var 15! Kunde inte bo hemma, hur skulle jag fixa med ekonomin, köpa dyra saker till barnet och kunde inte ha roligt på flera år?! Och jag hade druckit och rökt mycket så barnet skulle nog inte vara friskt så det var bra för barnet ändå! Och det hade inte utvecklats helt heller! Hur mitt liv skulle se ut nu om jag hade fött det? Jag skulle nog inte ha haft nå bra kontakt med min mamma, jag skulle ha bott helt ensamt och ta hand om ett barn ensamt, ha ekonomi problem nog, m.m. Så jag är väldigt glad att jag gjorde abort! Vissa personer är emot abort, men jag behövde verkligen. Jag vet, misstag att inte använda kondom... Men har spiral nu som sitter i livmorden så sperman kan inte gå igenom. Ska ta ut den när jag är 20 eller när jag är redo att skaffa barn. Så skippa kondom nu. Haha lät lite... Men jag skriver som det är.
 
Där fick du reda på det, eller alla!
 
Bara skriva mer om vad ni vill veta om mig!
 
 
Puss!
 

Min mage ser jätte stor ut, haha! 
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback