Film mys!

Hejhej bloggen

Förlåt för dålig uppdatering! Har bara inte skrivit, vet inte av vilken anledning heller haha.
Men jag vaknade halv tio idag tror jag och lyssnade på musik medans jag åt Billys Pizza, mamma köpte en påse med dem i fredags. Sen läste jag mitt nya nummer av SOLO. Men igår när jag skulle öppna den så skärde jag mig såklart på ett brev jag fick till...

Vid halv två kom baby. Vi kollade på film, tre gånger i rad ;)
Först Alive. Den handlar om ett rugby lag som ska åka och spela i Chile, men dem kraschar i några berg, massor, finns inget annat! Det är ju många som dör men det var ungefär halva som klara sig, men vissa dör senare för det är ju så kallt och dem är så skadade. Dem har ingen mat eller radio dem kan nå någonstans. Det ändå dem hade är en flaska vin, lite choklad och ciggaretter. Dem är där i månader och har inge mat. Med var tvungen, även fast det är äcklig men vill man överleva så måste man... äta från dem döda. Dem skär från dem döda och äter, inte så gott, men men. Tillslut så vandrar tre stycken av männen flera mil och till slut hittar dem så dem kan nå helikopter. Den är baserad av en riktig händelse. Är lite rädd nu, eftersom jag ska till Italien, vet inte när. But still...

Sen Tusen gånger starkare. Den handlar om: Saga var fri. Först älskade vi henne. Sedan älskade vi henne ännu mer. Hon förändrade allt. För oss alla. Varenda en. Hon blev ett hot. Och ett löfte.

Signe är 15 år och går i nian. I klassrummet är hon nästan osynlig, det är killarna som dominerar. Men en dag kommer en ny elev till klassen: Saga, en tjej med självförtroende och styrka. Hon är tusen gånger starkare än de andra och vågar ta plats på samma sätt som killarna. Signe och de andra blir nyfikna, saker och ting förändras i klassen. Men till vilket pris?

Sista hette The Switch. Den handlar om: Den osäkre Wally är hemligt förälskad i sin bästa vän Kassie. När han får veta att hon tänker skaffa barn genom insemination lyckas han byta ut donatorns sperma mot sin egen. Därefter tvingas han leva med vetskapen om vad han gjort och med att vara den ende som känner till att han är Kassies barns riktiga pappa.



Ja nu har jag väl inte så mycket att skriva om, kommentera på och kanske fråga saker. Ha det bra ! :)




Toppen jag köpte :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin blogg♥

2011-02-22 @ 23:39:24
URL: http://kungisabella.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu har du chansen att vinna en ear cuff:D gå in på bloggen för mer info! Reglerna är LÄTTA!

direkt länk:

http://liborius.blogg.se/2011/february/tavling-vinn-en-ear-cuff.html#comment

2011-02-23 @ 16:07:14
URL: http://liborius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback