OM ALLT

hej du, inte för att vi känner varann, men jag kollar din blogg ibland och har varit en flitig besökare då du blev gravid... jag undrar hur du mår idag? dricker och röker du än och när började du (och varför!) jag har ju fattat att du har jobbiga diagnoser och att ditt liv inte är det enklaste, men det verkar som att du verkligen gör det mesta av det och lever för stunden. men sen undrarr jag också; hur går det med medicin+sprit?! är inte det farlig- typ att man kan dö?
för ingen vill väl ddet, att du ska dö?
jag hoppas du får/kan bli mamma nån gång i framtiden när det är ditt val med en person du litar på! (och att du mår bättre/är "mognare")

xoxo

Fick den frågan som kommentar och tänkte att jag kan ju skriva lite, om ni alla vill veta :

Jag mår jätte bra nu, har tänkt tillbaka att hur mitt liv skulle förstöras om jag födde barnet, om jag fortfarande var gravid så skulle jag ha fött det nu, eller i november. Jag skulle inte kunna gå ut och festa, vara med kompisar eller göra andra saker. Nu mår jag bra, går i en ADHD skola som är jätte bra, brukar bara gå max tre timmar p.g.a hur jag mår, med ADHD:n och epilepsin. Går i nian, ska försöka mitt bästa att försöka gå ut klassen och börja plugga i gymnasiet, vet inte vilken än, men som mamma säger, att jag ska jobba min egen takt så jag inte blir trött och det är då jag blir bråkig och slutar med BUP. Att dricka när mn tar medicin kanske inte är det bästa, men har gjort det fler gånger, började med epilepsi medicinen i 7:an, så det funkade. Men vet inte om det är så bra om man dricker när man tar lugnade som jag tar. När jag drack när jag tog ADHD medicinen så blev jag lätt förbannad och kom lätt i bråk, och startade bråk. Nu har jag slutat med ADHD medicinen. Det började med att jag blev mer lättare arg och bråkade med mamma så mycket att hon själv mådde jätte dåligt. Jag fick diagnosen Bipolär Syndrom i Juli. Hur jag fick den var när jag kollade på fotbolls VM när Tyskland och Spanien spelade mot varandra i Semifinal, och som nog ni vet så älskar jag Tyskland, av hela mitt hjärta. Jag var så rädd att dem skulle förlora att jag inte vågade se och plötsligt kom mamma in och såg skit glad ut och jag trodde att Tyskland gjorde mål men det var Spanien. Jag blev så förbannad när mamma sa det och retades att jag skrek så jag började grina, gjorde sönder allt i rummet, kastade ut mmma ur rummet och slog med min hårklämma på dörren så det blev en massa hål, skrek så jag inte kunde prata, å min låtsas pappa kom in och brottade ner mig, blev mer förbannad då att jag stack ut hela natten och det slutade med polisen och BUP dagen efter, det var då min BUP läkare sa att jag hade Bipolär Syndrom och att jag skulle sluta med ADHD medicinen för den var inte bra mot mig och mamma ville ju inte ha fler bråk och poliser i hemmet. "Du" undrade också om jag röker än idag. Ja, det gör jag. När jag tog ADHD medicinen så försvann suget nästan, men när jag slutade med medicinen så km suget tillbaka, kunde röka nästan ett helt paket om dagen. Men mamma sa då att hon skulle inte köpa ett nytt paket varje eller varannan dag, så jag var tvungen att röka max 3 eller 4 cigg per dag.
Som sagt idag mår jag bra, bara det att epilepsin kom tillbaks i sommras. Det första anfallet på två år var i Juli, jag satt och kollade på Vänner serien och kände mig plötsligt yr och kunde inte släppa blicken mot väggen sen ramlade jag omkull. Ambulansen kom. I anfallet skakade jag, blev vit och rullade på ögnen, sa mamma. Usch, men har inte fått nå anfall på mer än en månad och hoppas jag aldrig får det mer!
Ja, jag kommer såklart skaffa familj. Få barn och ta hand om dem som mina änglar. har t.om kommit på namn: Denniz och Melizza. HAHA gullig jag är!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu har jag lagt upp dagens bloggtips. kika in om det blev du. annars kommer en ny chans imorgon igen :)

2010-11-08 @ 19:15:07
URL: http://evehedberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback